Nechci žít celý život zavřená v kleci ...

Duben 2009

Varovné signály poruchy příjmu potravy

19. dubna 2009 v 17:57 | Aime |  Nezařaditelné
  • Dramatické zhubnutí za krátký čas
  • Volné pytlovité oblečení skrývající tvar těla
  • Starosti s váhou a figurou i přes normální stav
  • Počítání kalorií a obsahu jídla
  • Nadměrné cvičení
  • Dlouhá doba na záchodě po jídle
  • Odmítání jídla, jídla o samotě
  • Užívání léků na zhubnutí, laxativ, diuretik
  • Neobvyklé zvyky při jídle (rozpitvávání jídla na malé kousky, skrývání jídla)
  • Čtení o poruchách příjmu potravy a dietách
  • Ztráta vlasů, zhoršení kvality vlasů
  • Bolesti hlavy, bledá pleť
  • Bolesti v hrdle, oteklé slinné žlázy
  • Pocity méněcennosti
  • Zimomřivost, nízký krevní tlak
  • Ztráta menstruace
  • Zácpy
  • Perfekcionismus, obsedantní rituály
  • Ztráta zájmu o erotiku nebo naopak promiskuitní chování
  • Prudké změny nálad, depresivita, únava, nespavost

Jak trpí duše anorektičky

19. dubna 2009 v 17:54 | Aime |  Nezařaditelné
Poruchy příjmu potravy někdy bývají považovány za rozmar bohatých a rozmazlených. Mají nádech tajemných, nesrozumitelných a velmi vzácných chorob. Málokdy se s nimi veřejnost setkává z pohledu těch, kteří jsou nemocní.
Jen zřídka je veřejnost konfrontována s prožíváním dívek, s jejich často nesnesitelným utrpením i vnitřním bojem.


více cč



Důvody proč být hubená

19. dubna 2009 v 17:51 | Aime |  *Tips and tricks*
  • Tvoje stehna se o sebe nebudou třít, když budeš chodit.
  • I když kamera přidává 5kilo, Ty budeš stále vypadat skvěle.
  • Lidi se Tě budou ptát, jak si udržet tak štíhlé tělo.
  • Tvůj tuk Ti nebude překypovat, když budeš sedět.
  • Nebudeš taková červená a zpocená, když bude teplo.
  • Vejdeš se do nejmenších velikostí.
  • Jakékoliv oblečení na Tobě bude vypadat úžasně.
  • Budeš moci být sebevědomá.
  • Když porovnáš svou hmotnost s jinými, Tvá nikdy nebude nejvyšší.
  • Nebudeš "průměrná".
  • Tuční lidi vypadají vždy hrozně když cvičí, sportují nebo tancují.
  • Všichni Ti budou závidět.
  • Většina kluků po Tobě bude toužit.
  • Nebudeš se muset stydět a cítit se trapně, když budeš kupovat sexy prádélko.
více cč

Situace, po kterých se hubne

19. dubna 2009 v 17:47 | Aime |  *Tips and tricks*
  • příprava maturitního plesu (zvláště, pokud se přitom, během a po plese stačíte pohádat)
  • nedostatek spánku (méně než 5 hodin)
  • když chtějí vašeho přítele vyhodit ze školy (to funguje nejlépe... 2 kg za jeden den... Nejlíp hudnoucí kúra...)
  • test z matiky (ten týden před testem je zcela zásadní... Zvláště když propadáte nebo doučujete ty, co propadají...)
  • psaní seminární práce (ta noc před odevzdáním seminárky je klíčová, pochopitelně... Zmrzlé ruce, zánět šlach, třes, vypití hektolitrů černého čaje...)
  • po nákupech spodního prádla (tak tlustě jako po těchlech nákupech si nepřipadám nikdy... buď mají rozšiřující zrcadla, nebo já váhu, co lže...)
  • po rodiných oslavách (a víte proč? Protože když se přežereme, je nám strašně špatně a máme výčitky, takže tak cca 3 dny držíme ještě dietu... Pak je všechno zpátky ve starých kolejích...)
  • když váš přítel váží asi o 8 kilo víc než vy a NEMÁ na břiše jedinej špek!!! (příště si na prvnim rande nechám ukázta špek... Když tam bude, beru ho... :))
  • když vám vlastní máma dá k vánocům krém proti celulitidě s knížkou "Velikost XL" od Meg Cabotový
  • když si na nákupech zkoušíte skvělý tričko v domění, že je to velikost 36 a skvěle vám padne a po sundání zjistíte, že je to 38...
  • když vám vlastní máma řekne, že byste se do tý 36 neměly snažit nacpat (zatažený břicho, modrej obličej, plíce bez vzduchu)
  • když vás děda poplácá po zadku a řekne "to máme ale pěknou holku"...

Weight loss tracker

19. dubna 2009 v 17:32 | Aime |  *Tips and tricks*
Nejdřív otevřete stránku http://www.3fatchicks.com/weight-tracker/
Do políčka Weight Units zadejte kilograms
Do políčka Tracking Type nechejte Weight
Do políčka Starting Weight zadejte svoji počáteční (nejvyšší) váhu v kilogramech
Do políčka Current Weight zadejte svoji nynější váhu (musí být menší nebo stejná jako Starting Weight)
Do políčka Goal Weight zadejte svou vysněnou, cílovou váhu.
a kliknete na Go to next step

Potom si vyberete pozadí, který se vám nejvíce líbí (můžete listovat na 2, 3, 4 atd. stránku) a dáte Go to next step
Tady si vyberete "slider image" (můžete opět listovat, nabídka je velká). A dáte Go to next step
Teď už stačí jenom předat Weight Loss tracker do vašeho blogu.
Nejjednodušší je to přes HTML kód. Na stránce se vám objeví v rámečku HTML code, ten celý zkopírujete a vložíte do Příspěvku (HTML kod).

Spálené kcal/h

19. dubna 2009 v 17:01 | Carlienne |  *Tips and tricks*

Do 100 kcal/h

Čtení, psaní, televize, rádio, šití, příprava a vaření jídla, rybaření, karty, úřednická práce, psaní na stroji plus další aktivity realizované vsedě a vyžadující pouze nepatrný pohyb rukou

100 až 200 kcal/h

Umývání a utírání nádobí, utírání prachu, oblékání se, ruční přepírání malých kousků prádla, žehlení, řízení auta, hraní na hudební nástroj, lehké zahradnické práce a další činnosti prováděné vestoje a vyžadující pomalý pohyb rukou

více v cč

Sacharidy

19. dubna 2009 v 16:58 | Carlienne |  *Tips and tricks*
Sacharidy (z lat. saccharum = cukr), též glycidy, nepřesně cukry, zastarale a chybně uhlovodany nebo karbohydráty jsou organické sloučeniny patřící do skupiny polyhydroxyderivátů karbonylových sloučenin (aldehydů nebo ketonů). Mnohé ze sacharidů jsou významné přírodní látky, řada dalších byla připravena synteticky. Nízkomolekulární sacharidy jsou rozpustné ve vodě a mají více či méně sladkou chuť. Sladké sacharidy se označují jako cukry. Makromolekulární polysacharidy jsou většinou bez chuti a jsou ve vodě jen omezeně rozpustné (škrob, agar) nebo zcela nerozpustné (celulóza).

Základní klasifikace sacharidů
Při přechodu základních jednotek - monosacharidů - z cyklické formy na lineární vzniká poloacetálový resp. poloketálový hydroxyl. Propojením tohoto hydroxylu s hydroxylem další molekuly se mohou monosacharidy řetězit. Vazba, vytvořená tímto procesem, se nazývá glykosidická vazba. Cukerné jednotky se tímto způsobem mohou řetězit v podstatě v neomezeném počtu. Počet cukerných jednotek je přitom jedním z hledisek klasifikace sacharidů.
Monosacharidy - jsou tvořeny právě jednou cukernou jednotkou, podle typu karbonylové skupiny je dělíme na:

aldózy obsahující v lineární formě karbonylovou skupinu na koncovém uhlíku, jsou to tedy polyhydroxyaldehydy (např. glukóza).
ketózy obsahující v lineární formě karbonylovou skupinu na jiném než koncovém uhlíku, jsou to tedy polyhydroxyketony (např. fruktóza).
Oligosacharidy - jsou tvořeny dvěma až deseti cukernými jednotkami.
Disacharidy - jsou tvořeny dvěma cukernými jednotkami (např. sacharóza, maltóza nebo laktóza).
Trisacharidy - jsou tvořeny třemi cukernými jednotkami (např. rafinóza).
Tetrasacharidy - jsou tvořeny čtyřmi cukernými jednotkami.
atd.
Polysacharidy - jsou tvořeny více než deseti cukernými jednotkami.
Nízkomolekulární polysacharidy, tvořené nejvýše několika desítkami cukerných jednotek a vznikající většinou z vysokomolekulárních polysacharidů částečnou hydrolýzou (např. rozpustný škrob).
Vysokomolekulární polysacharidy, jsou přírodní polymery složené z mnoha desítek až stovek cukerných jednotek; v živých organismech slouží například jako zásobárna energie (např. škrob, glykogen), nebo mají stavební funkci (např. celulóza, chitin).
Hranice mezi oligosacharidy a polysacharidy (10 cukerných jednotek) je běžně akceptována; je však arbitrárně zvolená a nemá vlastně žádný fyzikálně-chemický ani biochemický význam.

Atkinsonova dieta

19. dubna 2009 v 16:53 | Carlienne |  Diets ♥


Poměrně kontroverzní stravovací styl, který se stal svého času módním hitem, zvláště v Americe, neboť dovoluje jíst maso a tuky, ale v podstatě totálně zakazuje sacharidy.
Pravidla Atkinsonovy diety:
k jídlu podávat přiměřené porce, ale je zakázáno mít hlad, poslední jídlo konzumovat nejpozději ve 20:00 hod, na svačinu jíst ovoce a to nejlépe 1 hodinu před jídlem nebo 2 hodiny po jídle, pít vodu a neslazené limonády.
Dieta spočívá v tom, že denně smíte přijmout jen 20 g sacharidů. Tělo sacharidy potřebuje, a pokud se jich nedostává, je nuceno si vytvářet energii z tuků. Tato přeměna je pro těla velmi energeticky náročná, a tak dochází k úbytku váhy.
Co můžete jíst?
- jakékoliv maso, ryby, sýry, vejce, houby, zeleninu. Zakázány jsou brambory, rýže, těstoviny, pečivo, sladké, káva a alkohol. Nepovolují se ani některé druhy ovoce, jako banány, melouny či sladká zelenina. Kupodivu je dieta vstřícná k čokoládě, oleji a mléčným výrobkům.

více cč

Dej prosím pozor na moje oči...

19. dubna 2009 v 13:26 | Carlienne |  Nezařaditelné
Bylo jednou slepé děvče, které nenávidělo sebe a celý svět za to, že nemůže nic vidět. Měla vrozenou vadu očí a nikdy nic a nikoho neviděla. Každého nesnášela, až na svého chlapce. On byl stále s ní, ve všem jí ochotně pomáhal. Jednou mu řekla, že kdyby někdy mohla vidět, hned by se za něho vdala. [Celý článek]

Co nikdy neříkat lidem s PPP

19. dubna 2009 v 13:21 | Carlienne |  *Tips and tricks*
  • Tady si sedni a jez jako normální člověk.
    Reakce: jen tím přítelkyni připomínáte, že její chování není v normě, což ví mnohem lépe než vy. Jenom posilujete její opovržení vlastní osobou.
  • Vypadáš strašně! Jsi jako smrtka!
    Reakce: právě jste úspěšně posílila její nespokojenost s vlastním tělem.
  • Uvědomuješ si vůbec, jak svým chováním ničíš lidi kolem sebe?
    Reakce: vás snad pocity viny motivují k jídlu?
  • Co jsi dneska jedla?
    Reakce: touto otázkou jí stavíte do neřešitelné situace. Buď bude lhát, abyste měla radost, nebo vám sdělí pravdu, za kterou se stydí a o níž ví, že vám žádnou radost neudělá.
  • Copak ty neumíš číst čísla na váze?
    Reakce: ne, neumí! Její vnímání vlastního těla je patologicky posunuté.
  • Teď jsi nejštíhlejší, co jsem tě kdy viděla!
    Reakce: právě našla jediného člověka, který jí chorobu schválil. Teď se pustí do hubnutí s ještě větší vervou.
  • Ty se tím chceš dělat zajímavou, nebo co?
    Reakce: vůbec jste nepochopila problémy poruch příjmu potravy.
  • Jestli mě máš ráda, tak s tím přestaneš! Případně: Dávám ti měsíc na to, abys se sebou něco udělala!
    Reakce: oba projevy mají stejnou logiku jako věta: jestli ti na mně záleží, tak s tím zápalem plic (zlomenou nohou, ledvinovou kolikou, angínou apod.) ihned přestaneš!
  • Prosím tě, najez se! Vždyť musíš mít hlad!
    Reakce: nejenže se nepustí do jídla, ale ještě vás zařadí do skupiny lidí, před kterými je nutno mít se obzvlášť na pozoru.
  • Když nebudeš jíst, nikdo tě nebude mít rád!
    Reakce: bez komentáře

Jak mlsat a nepribrat ?

19. dubna 2009 v 13:12 | Carlienne |  *Tips and tricks*
Možná to znáte. Přibrali jste poslední dobou nějaké kilo nad vaši obvyklou hmotnost, a proto jste se rozhodli to s jídlem a hlavně sladkostmi nepřehánět a dodržovat zásady zdravé výživy, minimálně do doby než se vašemu tělu zase nevrátí patřičné tvary. Ale co se stane? Začne vás honit mlsná a čím víc si ho odpíráte, tím více na něj myslíte.

Jak zahnat chute z nudy

19. dubna 2009 v 13:10 | Carlienne |  *Tips and tricks*
  • Stáhněte všechno povlečení z postele ... polštáře, peřiny, prostšradla a dejte je vyprat.
  • Utřete prach všude kolem.
  • Vyčistěte si počítač od všech zbytečných složek a prověďte defragmentaci disku. Počítač poběží lépe a rychleji.
  • Cvičte, cvičte, cvičte. Drží vás to fit a neustále v pohybu, navíc dochází ke spalování nadbytečných kalorií.
  • Zapněte si rádio, zatáhněte rolety a tancujte jako praštěný :)
  • Dívejte se na televizi, ale položte si ovladač co nejdál od sebe, takhle budete muset pokaždé vstát, když budete chtít změnit kanál, hlasitost, apod.
  • Když sedíte, dejte si nohu přes nohu a střídavě s nimi houpejte (jako Peggy v Ženatý se závazky).
  • Hrajte na hudební nástroj (cokoliv, i když to neumíte).
  • Stáhněte si songy, kde se zpívá o ana nebo mia.
  • Vypalte si svoje vlastní thinspirační CD a poslouchejte ho každý večer před spaním.
  • Udělejte si seznam vašich cílů a rozhodněte se jak a kdy je chcete dosáhnout. Když se na seznam budete každý den dívat, bude se vám to připomínat a vy se budete více snažit.
  • Zkuste zcela nový účes. Zajděte za kadeřnicí a prohlédněte si pár barev a sestřihů.
  • Očistěte vaše tělo peelingem. Nejdřív se naložte do hodně teplé vody, aby se otevřely póry pleti a pak aplikujte jemný peeling.
  • Změňte styl oblékání. Zajděte se podívat do obchodů nebo klidně i na tržiště, kupte si kalhoty aspoň o jedno číslo menší, než je vaše nynější a občas si je zkuste nasadit. Budou vás inspirovat do doby, dokud vám perfektně nepadnou.

Blogy #1

19. dubna 2009 v 12:16 | Carlienne
Našla jsem 4 hezké a příjemné blogů o hubnutí.Ještě je musím prošmejdit, ale vážně se mi líbí:)
...
další v cč

Zdravá výživa

5. dubna 2009 v 17:37 | Carlienne
Výživa, a to hlavně zdravá výživa je to nejlepší na cestě ke zhubnutí.
Mezi součásti správného životního stylu patří pohybová aktivita a dodržování správných stravovacích návyků. Stravovací návyky si člověk utváří již od dětství a to především díky vlivu rodiny. Špatné stravování může v budoucnu vést k obezitě a v pozdějším věku se může podílet na řadě onemocnění (srdečně cévní onemocnění, rakovina, cukrovka, osteoporóza, vysoký krevní tlak, mozková mrtvice).
Při jídle myslete na pravidelný čas příjmu potravy, pestrou stravu, omezení tučných jídel a cukrů, syrovou zeleninu a ovoce každý den, pozor na solení a přepálený tuk, 1 cigareta zničí v těle 100 mg vitamínu C, kofein zbavuje tělo zinku, draslíku a jiných minerálů, alkohol zbavuje tělo vitamínů skupiny B a C, zinku a hořčíku. Musímě dbát v dostatečné míře na mléko a mléčné výrobky - dodávají nám vápník, ovoce pro vitamíny, čerstvá zelenina také ve formě salátů a obloh teplých jídel, ryby - obsahují jód, celozrnné pečivo - zdroj vlákniny a vitamínu B.


Zdravá výživa a opět nový začátek!

5. dubna 2009 v 17:31 | Carlienne |  Daily routine
Tak jsem si vybrala.....rozhodla jsem se pro velmi zdravý jídelníček,nechci už dělat to,že nebudu jíst a potom se na to zas vybodnu,já se chci naučit zdravě jíst,abych nad tím potom už nemusela ani přemýšlet......od minulého "článku" jsem celkem dost přibrala,což je malér,ale teď sse sem zase vracím,napadlo mě udělat si jinej blog,ale k tadytomu místu mám jakési pouto...už se sem vrácím po několikátý a vždycky mi to pomohlo.Zatím vám neřeknu kolik vážím,až to trochu zhubnu,ok?