Nechci žít celý život zavřená v kleci ...

Nízkokalorická dieta

27. října 2007 v 21:42 | Be perFect giRl!!! |  Diets ♥
Nízkokalorická dieta - 13 tipů Jak už z názvu vyplývá, jde o takový způsob stravování, kdy sestavujeme jídelníček takovým způsobem, aby příjem kalorií byl nižší než jejich výdej.

Nabízíme vám třináct osvědčených a vyzkoušených doporučení, které vám mohou pomoci při sestavení nízkokalorického jídelníčku a dodržování nízkokalorické diety.

1. Jezte čtyři až pět jídel denně, a to v pravidelnou dobu.

2. Zjistěte si kalorickou hodnotu jednotlivých pokrmů.

3. Jídla nevynechávejte, protože tělo si s příštím pokrmem na základě vynechaného jídla vytvoří zásoby - to pro případ, že by se opět muselo obejít bez pravidelného přísunu kalorií, respektive energie.

4. Jezte hodně pomalu, každé sousto důkladně rozžvýkejte. Za prvé tím během jídla zaženete rychleji hlad a budete se cítit dříve sytá, za druhé ulehčíte svému trávení a budete mít více energie, kterou můžete věnovat jakékoli činnosti (a právě tam vám může pomoci zhubnout). Jogíni radí, abychom tuhé jídlo pili a tekutiny kousali - možná vám to nedává smysl, ale je to přesně to samé - tuhé jídlo je nutné co nejvíce rozmělnit a tekutiny nehltáme, ale také v ústech zpracujeme.

5. Vyhýbejte se pamlskům, a to i v případě, že se budete chtít odměnit za to, jak dobře si vedete při sestavování a dodržování nízkokalorického jídelníčku. Rozhodně se nedomnívejte, že si můžete dopřát sušenku polévanou v čokoládě jako náhražku za to, že jste si odepřeli teplý oběd.

6. Před jídlem vypijte na lačno sklenici vody a chvíli počkejte, než si dáte snídani (či jiný chod).

7. Do jídla se nenuťte, nepřejídejte se, ale snažte se o pravidelnost, ať už jde o dobu, kdy se stravujete, tak i o objem a kalorickou hodnotu stravy, kterou přijímáte.

8. Pokud to jde, dejte si ke každému jídlu syrovou zeleninu (vynikající je zeleninový salát ochucený bylinkami), zeleninu jezte i jako svačinu. Pozor ale na ovoce, obsahuje cukr a i když je zdravé, obsahuje obvykle více kalorií než zelenina.

9. Nemastěte si hotové jídlo zbytečně máslem a nepoužívejte ani tuk, naopak rostlinné oleje v malém množství jsou tělu prospěšné.

10. Neslaďte čaj ani kávu a vyhýbejte se slazeným nápojům.

11. Při vaření neochutnávejte pokrmy víc, než je nutné. Když k tomu připočtete porci u oběda, sníte ve skutečnosti více (a někdy o dost více), než kolik vidíte na talíři.

12. Nejezděte nakupovat hladoví, protože toho toho vyberete mnohem více - a také to sníte, aby se to nezkazilo (nevýhoda šetrných hospodyněk).

13. Nedojídejte po nikom zbytky, i když vám bude sebevíc líto, že to poputuje do odpadového koše - stejně neušetříte, ale akorát zbytečně ztloustnete.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 mio mio | Web | 27. října 2007 v 21:46 | Reagovat

tak zkusím všechny rady

2 Blair Blair | Web | 27. října 2007 v 22:08 | Reagovat

Z toho jídelníčku si nic nedělej, jak si sama viděla, ten můj dneska taky nebyl žádnej zázrak. Jenom na to pro příště mysli a nakup si nějaký do zásoby ;-)

3 Janča Janča | E-mail | 29. března 2008 v 9:01 | Reagovat

Ahoj nevím si rady s tím jak si mám sama udělat nízkokalorický jídelníček-nevím co všechno smím jíst a jak to dávat za sebou a s jakým rozestupem jíst.

Je mi 18 a mám problém s váhou: pokud je tu někdo kdo by mi byl oporou a chtěl mi pomoct od přebytečných kil-byla bych moc šťastná.

Ozvi se mi brzo. Děkuji:)

4 Míša Míša | E-mail | 21. září 2009 v 11:01 | Reagovat

Ahoj, kde si sehnala tu stupnici toho, jak máš hubnout? máš to úplně nahoře na stránce, nemůžu to nikde na odkazu najít

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama